Tetherberry....

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

Tetherberry....

Post by Omega_5 on 2010-01-05, 15:13

Tetherberry fucking rocks!
(I'm online with it right now)


That is all.... Very Happy
avatar
Omega_5
The Foundation
The Foundation

Posts : 121
Join date : 2009-12-05

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by ßlåçk§mókè on 2010-01-05, 16:30

Omega_5 wrote:Tetherberry fucking rocks!
(I'm online with it right now)


That is all.... Very Happy


U still taking ur special sauce medication ??

Wtf if Tetherberry?
avatar
ßlåçk§mókè
The Foundation
The Foundation

Posts : 603
Join date : 2009-12-05
Age : 38

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by Omega_5 on 2010-01-05, 19:59

ßlåçk§mókè wrote:
U still taking ur special sauce medication ??

Wtf if Tetherberry?

Google man... google.
But I'll save you the hassle.

Tetherberry is an application that streams the 'unlimited' internet for a blackberry to your PC via USB, without the dial-up tether fees.
Basically, anywhere you have mobile internet, you can have PC internet at no extra charge.
avatar
Omega_5
The Foundation
The Foundation

Posts : 121
Join date : 2009-12-05

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by ßlåçk§mókè on 2010-01-05, 20:02

Omega_5 wrote:
ßlåçk§mókè wrote:
U still taking ur special sauce medication ??

Wtf if Tetherberry?

Google man... google.
But I'll save you the hassle.

Tetherberry is an application that streams the 'unlimited' internet for a blackberry to your PC via USB, without the dial-up tether fees.
Basically, anywhere you have mobile internet, you can have PC internet at no extra charge.


Sooo i got it Razz without the blackberry

3g Wireless woooot with Sasktel
avatar
ßlåçk§mókè
The Foundation
The Foundation

Posts : 603
Join date : 2009-12-05
Age : 38

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by Omega_5 on 2010-01-06, 14:19

ßlåçk§mókè wrote:
3g Wireless woooot with Sasktel

That's why I'm using this... on average it's cheaper for me.

With my plan, the mobile net (with RIM email support) is costing me about $20 per month. Plus I can use it without the my computer, through the BB Opera Mini.
avatar
Omega_5
The Foundation
The Foundation

Posts : 121
Join date : 2009-12-05

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by ßlåçk§mókè on 2010-01-06, 14:23

Omega_5 wrote:
ßlåçk§mókè wrote:
3g Wireless woooot with Sasktel

That's why I'm using this... on average it's cheaper for me.

With my plan, the mobile net (with RIM email support) is costing me about $20 per month. Plus I can use it without the my computer, through the BB Opera Mini.

yeah next month.. Feb im cutting back on my features... dont need 80 $'s in long distance.
avatar
ßlåçk§mókè
The Foundation
The Foundation

Posts : 603
Join date : 2009-12-05
Age : 38

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by XeroState on 2010-01-06, 20:54

Welcome to 2002? lol

Sasktel has supported tethering, free of charge, for years (albeit through their own absolutely terrible "app" which they fail at supporting).

Also, just so you know, the newest Blackberry Desktop Manager has a tethering feature built in, no need for any app.

And yes, you should have DM on your machine as you should be doing backups of your blackberry.

And yes, I have a blackberry and support them for my job lol
avatar
XeroState
Members
Members

Posts : 66
Join date : 2009-12-05
Age : 31

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by Omega_5 on 2010-01-07, 21:28

XeroState wrote:Welcome to 2002? lol

Sasktel has supported tethering, free of charge, for years (albeit through their own absolutely terrible "app" which they fail at supporting).

Also, just so you know, the newest Blackberry Desktop Manager has a tethering feature built in, no need for any app.

And yes, you should have DM on your machine as you should be doing backups of your blackberry.

And yes, I have a blackberry and support them for my job lol

Yes, I back up regularly.
Isn't the new BDM tethering feature a true 'dial' tether, though?
avatar
Omega_5
The Foundation
The Foundation

Posts : 121
Join date : 2009-12-05

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by XeroState on 2010-01-08, 18:52

No matter how you tether, you get charged the same. The amount of data pulled down through your phone. And it will always connect at whatever speed your phone is capable of.

Tetherberry and the likes were designed when DM didn't offer it. Now that it does, fewer people use it. But it is still widely used as it's very good.

I'm just saying you don't have to lol
avatar
XeroState
Members
Members

Posts : 66
Join date : 2009-12-05
Age : 31

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by Omega_5 on 2010-01-13, 14:54

Yeah... we're totally not on the same page here.
DM and TB are NOT the same at all.
See, the name Tetherberry is quite misleading, as it's not actually a tethering software, as it's more a tunneling software.


The BB DM uses the phone as an IP modem, using the carriers APN. This in turn incurs additional charges when you deal through Sasktel, and possibly requires a tethering plan.

TB, however, tunnels the data packets though the phone as 'mobile' packets, so the carrier only sees the data used as being mobile data. No IP modem... no APN. This is the advantage to TB, and the whole reason I bought it... so I don't have to pay for a Sasktel tethering plan.
avatar
Omega_5
The Foundation
The Foundation

Posts : 121
Join date : 2009-12-05

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by thought on 2010-01-13, 23:18

That is genius Tyler. I will likely ask you more about this when I'm ready to change phones. I have an EVDO USB stick from Sasktel, with unlimited service being $90 a month. This sounds better lol.
avatar
thought
Members
Members

Posts : 125
Join date : 2010-01-08
Age : 38

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by ßlåçk§mókè on 2010-01-13, 23:25

thought wrote:That is genius Tyler. I will likely ask you more about this when I'm ready to change phones. I have an EVDO USB stick from Sasktel, with unlimited service being $90 a month. This sounds better lol.

I'v been using the same setup as you Courtney, It's not too bad out here in Viscount only getting 20 kb/sec
avatar
ßlåçk§mókè
The Foundation
The Foundation

Posts : 603
Join date : 2009-12-05
Age : 38

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by thought on 2010-01-14, 14:45

Yeah I wish we had more competition. At these speeds (EVDO), unlimited should be more like 30 to 40 bucks a month, not 90.
avatar
thought
Members
Members

Posts : 125
Join date : 2010-01-08
Age : 38

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by ßlåçk§mókè on 2010-01-14, 14:56

thought wrote:Yeah I wish we had more competition. At these speeds (EVDO), unlimited should be more like 30 to 40 bucks a month, not 90.

I totally agree, when in bigger cities, i get around 200kb/sec download and 75kb/sec upload

If more people used it im sure the prices would be lower... but it's sasktel Smile nothing goes lower
avatar
ßlåçk§mókè
The Foundation
The Foundation

Posts : 603
Join date : 2009-12-05
Age : 38

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by XeroState on 2010-01-14, 19:13

In about a year and a half our prices should be similar in pricing structure to the States (which still fails when compared to the land of Euro).

Sasktel and Bellus are going GSM to compete with Rogers which will force a subscription war. Right now everyone has their own areas with almost no competition, with GSM phones that can be unlocked and taken to any carrier things will change.

Personally I expect Rogers to slash their prices, as while the others are spending Billions upgrading/building new towers, Rogers has just been sitting around making money.
avatar
XeroState
Members
Members

Posts : 66
Join date : 2009-12-05
Age : 31

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by ßlåçk§mókè on 2010-02-11, 19:52

XeroState wrote:In about a year and a half our prices should be similar in pricing structure to the States (which still fails when compared to the land of Euro).

Sasktel and Bellus are going GSM to compete with Rogers which will force a subscription war. Right now everyone has their own areas with almost no competition, with GSM phones that can be unlocked and taken to any carrier things will change.

Personally I expect Rogers to slash their prices, as while the others are spending Billions upgrading/building new towers, Rogers has just been sitting around making money.

well today i just ordered my blackberry flip......

so if i can figure out wtf tyler was talking about.. i'll be getting rid of my usb netstick
avatar
ßlåçk§mókè
The Foundation
The Foundation

Posts : 603
Join date : 2009-12-05
Age : 38

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by XeroState on 2010-02-13, 16:34

How do you like the Blackberry flip? Some people I know absolute love it, while others hate it (granted those are ones coming from full fledge Blackberries like the Bold expecting the Pearl series to do the same amount of tasks lol).
avatar
XeroState
Members
Members

Posts : 66
Join date : 2009-12-05
Age : 31

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by ßlåçk§mókè on 2010-02-13, 23:11

XeroState wrote:How do you like the Blackberry flip? Some people I know absolute love it, while others hate it (granted those are ones coming from full fledge Blackberries like the Bold expecting the Pearl series to do the same amount of tasks lol).

mine should be at home tues..
avatar
ßlåçk§mókè
The Foundation
The Foundation

Posts : 603
Join date : 2009-12-05
Age : 38

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by XeroState on 2010-02-13, 23:44

What phone do you currently have?
avatar
XeroState
Members
Members

Posts : 66
Join date : 2009-12-05
Age : 31

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by ßlåçk§mókè on 2010-02-13, 23:47

Samsung GPS/Talk 10-4 Military grade Smile
avatar
ßlåçk§mókè
The Foundation
The Foundation

Posts : 603
Join date : 2009-12-05
Age : 38

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by XeroState on 2010-02-14, 11:56

Haha, well the Pearl Flip won't be nearly as rugged.. hahaa
avatar
XeroState
Members
Members

Posts : 66
Join date : 2009-12-05
Age : 31

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by ßlåçk§mókè on 2010-02-14, 12:17

XeroState wrote:Haha, well the Pearl Flip won't be nearly as rugged.. hahaa

Since i've had the Samsung..... I've

Dropped it out of the semi 4 times
Ran it over with 92,000 lb's
Dropped it in a few big puddles
Dumped it into the tub
Have had 2 dogs try to eat it.

Only thing thats missing is the antenna that extends out.

All in all.. the phone is still in one peice
avatar
ßlåçk§mókè
The Foundation
The Foundation

Posts : 603
Join date : 2009-12-05
Age : 38

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by XeroState on 2010-02-14, 13:11

My first Moto (the Startec flip, analog style baby) was "sort of" tough.
My old LG was tough (not as tough as your Samsung obviously lol).
My Moto ROKR slider was not tough at all.
My current blackberry... likely less tough than all of my other phones haha
avatar
XeroState
Members
Members

Posts : 66
Join date : 2009-12-05
Age : 31

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by ßlåçk§mókè on 2010-02-14, 13:33

XeroState wrote:My first Moto (the Startec flip, analog style baby) was "sort of" tough.
My old LG was tough (not as tough as your Samsung obviously lol).
My Moto ROKR slider was not tough at all.
My current blackberry... likely less tough than all of my other phones haha

Yeah ill be getting a cover for this one... and hopefully learn to be gentle with it Smile
i got a 30 day period to "test" out the Flip.... see how it does. Im not fulltime yet... so only time will tell
avatar
ßlåçk§mókè
The Foundation
The Foundation

Posts : 603
Join date : 2009-12-05
Age : 38

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by XeroState on 2010-02-14, 15:25

The bonus with blackberries, if you do regular backups, you can can restore your messages, contacts, calendars, etc etc to any other blackberry in the time it takes for you to plug the new 'berry in and click 'restore'.

So if you wreck one and get a replacement, no worries about losing contacts and shit lol
avatar
XeroState
Members
Members

Posts : 66
Join date : 2009-12-05
Age : 31

Back to top Go down

Re: Tetherberry....

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum